Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valencia1
Hejsan,
jag har en volvo v40 1,8 2001
idag på vägen hem motorkontrolllampan började lysa . Den lampan lyste ett par månader sen oxå då sa verkstad killen att lampda bakre bör byttas och vi bytte detta men nu började lysa samma lampan igen. Är det nån som vet vad felet kan vara den här gången ? kan det vara främre den här gången eller nåt annat ?
I handboken kallas den "avgaskontrolllampa".
av valencia1
jag har varit på verkstaden idag och killen fick fram en kod som jag inte fattar nånting av. jag bytte bakre lambdasonden nyligen.
kan nån läsa den här koden för mig :P0141 Uppvärmd lambdasond 2, cylinderrad 1, värmarstyrning - felfunktion i krets Ledningar, uppvärmd lambdasond, motorstyrdon.
betyder detta att lambdasond fram har gott sönder eller någon som vet ? jag har bytt katalysator 2010.
Tacksam för alla svar
av valencia1
Nej han visste inte heller. Visa den fel koden till volvo verkstaden så kan dom säga vad det är menas sa han.....efter lite forskning på google misstänker jag att det ska vara främre lambdasonden men jag inte säkert...
kanske någon vet hur man läser denna koden. Jag kollade efter lambdasonden hos mekonomen, autoexperten , billigaste vara det 2000 kr. dom universal som finns passar inte på grund av att jag har en röd kabel på min :(
Har ni några förslag om hur man kan komma undan lite billigare ? Vad är det med röda kabel , kan man inte bytta mot svart ,vit,vit ,grå eller liknande?

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]