Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mmd021
Hej

Jag trodde att min koppling hade gått sönder men när jag gick till en bilverkstad så sa han att han inte trodde de va kopplingen.
Det som hände var att jag körde i 5an och sen tryckte ner kopplingen och bromsa och skulle växla ner. Då blev det som att jag inte hade någon koppling i. Jag stannar och startar om bilen i 1an och håller ner kopplingen och när jag släpper upp kopplingen händer inget ända till absolut sista biten och då går den lite fram men hoppar och låter ungefär som att jag inte har någon koppling. Jag har inte vågat försöka köra mer än 50cm för de låter som att jag skadar bilen.

Direkt efter det hände så kunde jag inte få i 5an. Idag när jag bogsera bilen så gick det o sätta i alla växlar men när jag släppte ner den från boxeringsbilen så skulle jag ta ut växeln från 1an men då satt den fast där så jag va tvungen och rycka ganska hårt för att den skulle komma ut.
Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig för jag vill veta vad det är för fel innan jag gör något eftersom bilen inte är värd så mycket.
Vad kan det vara för fel?

Tack på förhand

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]