Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MckeWth
Röret precis innan den bakre ljuddämparen har rostat av och ramlat ner (!). Det är den rörbiten som är inring i rött på bilden. Den bakre ljuddämparen är i bra skick, likaså alla komponenter innan mojängen inringad i grönt. Den grönmarkerade saken är väl ytterligare nån slags ljuddämpare? Denna är iaf mycket rostig, röret från den har gått av mitt i skarven och därför kan jag inte få fast nåt skarvrör där, man kan nog inte heller svetsa där.

Min plan är att köpa ett flexrör på biltema och sätta dit. Min fråga är således om jag helt enkelt kan såga av röret vid det blåmarkerade och skruva på flexslangen där med hjälp av ett skarvrör och dra till den bakre ljuddämparen och helt strunta i den grönmarkerade saken. Kommer besiktningen godkänna denna lösningen? Kommer det bli tillräckligt tyst?

Bilen är en Mitsubishi Carisma 1,8 l, men tror den har samma avgassystem som S40n tror jag. Därför tyckte jag att det gick bra att posta här med ;)

Bild

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]