Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Denzar
Hej, jag undrar vad det oftast är för fel när radion sprakar en hel del?

Kan det vara stereon i bilen eller helt enkelt antennen på taket? Den ser ut att vara gammal...

Förövrigt fungerar inte USB-Minnet i stereon heller... Enda mp3 jag fått att funkar är bränd på cdskiva. Trots att jag testat alla möjliga format på usbminnet osv. Någon kanske även vet vad det kan vara för problem?

Jag har en Volvo V40, 2,0, T4 - 98.

Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lagt till bilmodell i rubrik
Användarvisningsbild
av Sotix
Har volvos orginalstereo verkligen usb uttag och mp3 funktion?
Låter ju som en 3'e parts stereo?

Isåfall kan de vara så att du behöver en förstärkarkabel till radion.
av Denzar
Oj jag glömde nämna att det sitter en Denverstereo i bilen ;) Kanske inte det bästa, men radio borde den palla? :roll: Jaha förstärkarkabel hur funkar det?
av Denzar
Hur använder jag en sån? Någon aning om varför inte mp3 på usb/minne funkar fast cd mp3 funkar? Någon kabel som fattas?
Användarvisningsbild
av vetten
Denzar skrev:Hur använder jag en sån? Någon aning om varför inte mp3 på usb/minne funkar fast cd mp3 funkar? Någon kabel som fattas?
Det ska ju klart funka men det blir ofta glappkontakt i dom där billiga bilradioapparaterna, jag har själv en billig Biltemastereo i Toyotan den har både USB och micro kortplats och vad jag märkt så brukar man få lirka lite på USB-minnet ibland för att det ska funka. Du klan ju testa.

Sprakar i radiomottagaren ja, det kan det också göra på dom billiga apparaterna men man får ju också vad man betalar för.
av juste
Har den öht fungerat ok någongång? Jag menar har du nyss installerat den men aldrig fått den att gå bra, eller har den gått bra tidigare men plötsligt blivit kass?
av Denzar
ok ska testa att jucka på den! Den satt i när jag köpte bilen helt enkelt... Man är ju inte supersugen på att köpa ny heller! Jag testa att dra ut alltihop, men själva "burken" kom bara halvvägs sen tog det tvärstopp. Ville kolla om det var nått uppenbart fel bakom. Att allt ska vara så svårt första gången ;)
Användarvisningsbild
av Sotix
Gällande mp3 på usb kan de vara så att stereon bara kan läsa av fat/fat32 minnen.
Kan vara codec problem, att dom är i för hög kvalitet är en annan.

Varför det tog tvärstopp efter ett tag är nog en spärr, och då behöver du 2 platta blad som du sticker in på vardera sida av stereon för att få ut den.

Sedan kan det vara så att antennen är bruten någonstans, testa att skruva av antennen på bilen och se ifall det blir någon skillnad. Du ska ju få mer brus vad jag vet? :P
motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]