Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wallgren
Hej

Jag har en 1,8 v40 modellår 2001.

Backen har varit svår att få in ett tag, ca 1månad. 1an hoppar in istället för backen så har fått försöka 2-3ggr vissa dagar. Men nu idag vill den inte in alls, utan 1an hoppar in istället. Vad kan vara fel? är lådan kaputt?
av Bettanboop
Precis detta problem har jag med, sedan 2-3 veckor tillbaka så får jag inte i backen men min sambo som har lite starkare nypor får i backen. Extremt irriterande för det begränsar ju mitt användande av bilen :x
Då är det alltså något som heter plastbussningar/länkarmsbussningar som måste bytas ut?
Vart kan jag köpa dessa och vad kostar arbetet för att byta ut dom? :???:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja samma på v40.

Om backen är svår att få i hjälper det ofta att lägga växeln i friläge, släppa upp kopplingen och försöka igen.

Bytte mina plastpluggar vid 15 000 mil och det blev stor skillnad även om jag inte hade några problem. Så för några ynka tior fick man sig en ny känsla i växellådan. =)
Senast redigerad av 2 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Säg att du ska ha de där plastpluggarna till staget fram och bak, det följde med gummiringar vill jag minnas men dubbelkolla så att de gör det.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]