- sön 16 apr 2006, 16:39
Min bil har gått 24000 mil utan ett turbo byte. Jag undrar hur länge dem håller och hur vet man om den e slut? den ger ju respons direkt efter 2000 varv ungefär. Sen har jag ett missljud som jag tror kommer från turbon, ungefär mellan 2500-3500 varv låter det som att det är nån skruv lös som smattrar mot plåt, men endast 2500-3500 varv. Kan det komma från turbon?
Sen har jag ett annat missljud som bara uppkommer när jag gasar på tomgång ljudet är ungefär som (vet ej hur jag annars ska förklara) men som stjärnornas krig ljussvärd (vomm vomm) ;) jag kan spela in ljudet med mobilen om det skulle gå ordna. Sen har jag ju 3 månaders garanti kvar hos bilhandlarn men har 30 mil enkel resa dit, får man lämna in bilen i sin hemstad och be att dem fakturerar bilhandlarn för jobbet som skall göras?
Tacksam för hjälp
Sen har jag ett annat missljud som bara uppkommer när jag gasar på tomgång ljudet är ungefär som (vet ej hur jag annars ska förklara) men som stjärnornas krig ljussvärd (vomm vomm) ;) jag kan spela in ljudet med mobilen om det skulle gå ordna. Sen har jag ju 3 månaders garanti kvar hos bilhandlarn men har 30 mil enkel resa dit, får man lämna in bilen i sin hemstad och be att dem fakturerar bilhandlarn för jobbet som skall göras?
Tacksam för hjälp
Nyköpt v40 t4