Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sajkko
Jag köpte min volvo v40 t4 i uppsala förra helgen. Idag bytte jag till sommardäck och tonade fönstren och tänkte tvätta bilen. Efter tvätten såg jag det, alla 4 skärmkanter ovanför däcken så har färgen lossnat.
Det märks att det är nedslipat och sprayat på bara. biltvätten hade inga borstar så den kunde ej ha gjort något (drog tvätten 2 gånger) jag har bild på alla men vet ej hur jag lägger upp dem här. Jag ringde till bilhandlarn och han visste ju såklart inget om det, jag mailade bilder till han och han skulle höra av sig. Hur funkar detta? täcker garantin som jag får av bilhandlarn eller är jag lurad och får pröjsa allt själv? Detta va väldigt knäckande..Tacksam för hjälp
Användarvisningsbild
av Sajkko
=)
Senast redigerad av 2 Sajkko, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Sajkko
så..nu e den mindre
Senast redigerad av 1 Sajkko, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Rirojej
Du får ta bort dem :S Dem förstör layouten pga att dem är extremt stora, troligan för stor filstorlek med :(
Bredden på bilden får INTE vara större än 700 pixlar, höjden får INTE vara större än 500 pixlar och filstorleken får INTE vara större än 60KB detta för att dom som har modem ska kunna surfa på forumet.
av Perra N
Det måste du ju ha sett innan du hade den i tvätten. Det är ju inte lite, om man ser på bilden!! Hör om du kan få det gjort av handlaren som goodwill.
Användarvisningsbild
av Sajkko
nej, det såg jag inte...
Användarvisningsbild
av G-kraft
För det första så vill jag beklaga för din skada, men ursäkta för att jag nämner detta, hur i all sin dar kunde du missa detta när du köpte bilen !? man ser tydligt skadan...men detta ska handlaren reparera till dig,,,detta är ett dold fel och tror inte att handlaren har rätt till att sälja en bil som har ett dold fel, men tror att han kommer nog säga att han visste inget om detta...kommer troligen neka...

Kontakta konsument verket, fall han inte åtgärdar detta åt dig..
Användarvisningsbild
av Sajkko
Ja vi var flera stycken där o kollade, som sagt färgen flög ju av vid tvätten, hade jag märkt detta så hade jag nog inte köpt bilen. Och Jo, NU ser man tydligt skadan.. Jo han visste ju inget om detta när jag ringde han och han ska ringa upp mig när han kollat på bilderna jag mailat han. Ska kolla med konsumentverket om han nekar till ersättning.
av olman
Får man fråga vilken handlare det var ??? Uppsalabo

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]