Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wristed
Hej!
Har problemet att varje gång jag spolar framrutan fastnar höger torkare för strålkastaren i upprätt läge. Den går tillbaka till ursprungsläge men först efter ca 5 bilturer med en hel del spolande på rutan.

Någon som har samma problem som vet vad det beror på? väldigt irriterande.. Sett flera v40 med ena torkaren över halva strålkastaren så någon kanske har ett bra svar på det?

MVH
av Wristed
Okej, nej den rör sig fritt så det är inte det.. Tror det är som föregående sa att det är motorn som är kass. Bara att byta den då och hoppas att de löser sig. Riktigt irriterande problem
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
av Rullarulla
Har samma problem, höger torkare fram lever sitt egna liv så att säga.

Är det någon som har erfarenhet eller tips när det kommer till att byta torkarmotor?

Kan jag som är hyffsat dålig på att mecka med bilar klara av det? ;-//

Har en s60 -01

Tacksam för svar :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns en tråd här någonstans om hur man byter, prova o sök.

Ovanstående hände mig med men då var det bara muttern som håller torkararmen behövdes skruvas åt. Hade då redan fått en torkarmotor billigt av en vän som suttit på en -00 till vänster sida (sett innifrån) som nu är till salu. (PM:a vid intresse).
Användarvisningsbild
av MartinS
uffe_hudik skrev:kopplar ur och kör utan... funkar jättebra
I snöslask också? Hur blir strålkastaren ren utan torkare?

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Generator laddar ej batteriet

Jag missade ditt andra meddelande medan jag skrev […]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]