Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bricce
När jag skiftade däck upptäckte jag att däckfirman kört sönder 3 bultar, det var gängpaj på dessa. fick dock dit de gamla muttrarna. Vad kostar att göra nya gängor eller måste man byta dessa?
av qan
Bultarna sitter ju i hjulnavet så du får lov att lossa oket, ta av skivan och sen pressa ur de gamla bultarna. Fast har däckfirman sabbat dom för dig så tycker ju jag att de ska stå för arbetet.
av bricce
qan skrev:Bultarna sitter ju i hjulnavet så du får lov att lossa oket, ta av skivan och sen pressa ur de gamla bultarna. Fast har däckfirman sabbat dom för dig så tycker ju jag att de ska stå för arbetet.
Ok har mailat de så få se vad dom säger.
av bricce
qan skrev:Bultarna sitter ju i hjulnavet så du får lov att lossa oket, ta av skivan och sen pressa ur de gamla bultarna. Fast har däckfirman sabbat dom för dig så tycker ju jag att de ska stå för arbetet.
på volvo säger dom att man måste byta navet också....låter ju märkligt
av uffe_hudik
bricce skrev:
på volvo säger dom att man måste byta navet också....låter ju märkligt

Navet behöver ICKE bytas.. bultarna sitter dit pressad,,, jag har nyss bytt,, har man tur så är det bara klappa till med hammarn på gamla bulten så lossnar den.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]