Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moonman
Har köpt en V40 -97 med enbart en nyckel. Skulle vilja ha en till och när jag ändå köper en till nyckel så vill jag inte ha en nyckel och en fyrkantig ful låda till centrallåset utan funderar på om det går att skaffa en KIR.

Har kikat runt på nätet och sett att folk bygger om deras befintliga nycklar till KIR men jag vill beställa en ny. Måste jag köpa skiten och sedan bygga om den?

Mvh
Moonman
av juste
KIR är enligt wikipedia svartvinbärslikör!???
Nä, allvarligt, vad pratar han om? Någon som kan upplysa en okunnig?
av Moonman
Key Integrated Remote.

Nyckeln ligger gömd i dosan till centrallåset och kommer ut som en stilett.

Ingen som vet?
av uffe_hudik
juste skrev:KIR är enligt wikipedia svartvinbärslikör!???

Mardrömmer mej tillbaks till 80-talet när KIR va som mest poppis :shock:
av Moonman
Har efter lång väntan kontaktat Bilia. Där fick jag svaret att det inte fungerar med en KIR-nyckel till en -03:a på en -97:a då det enligt honom är helt olika nyckelkonstruktioner. Någon som vet om detta stämmer?
Användarvisningsbild
av johnnype
Moonman skrev:Har efter lång väntan kontaktat Bilia. Där fick jag svaret att det inte fungerar med en KIR-nyckel till en -03:a på en -97:a då det enligt honom är helt olika nyckelkonstruktioner. Någon som vet om detta stämmer?
Det stämmer, du måste bygga om den själv. Alltså offra den nyckel du har med startspärr chippet och montera in det i KIR-höljet. Sedan beställa ett tomt nyckelämne till KIR och låta t.ex Volvo slipa in det till din bil.

Då "går det" men det blir total summa 1tst nyckel ändå.
av V40V40
Jag funderar på att göra om min nyckel till en KIR. Jag har en S40 -00. Passar kretskortet i fjärren från en S40 -00 till en KIR nyckel?
Användarvisningsbild
av garinge
V40V40 skrev:Jag funderar på att göra om min nyckel till en KIR. Jag har en S40 -00. Passar kretskortet i fjärren från en S40 -00 till en KIR nyckel?
Mest troligt nej, har gjort det på min gamla karrosen av V70 och då fick kretskortes moddas om lite, löda på ben så batteriet nuddade rätt osv
det är lite pill... sen gäller det att få ut glaschippet ur nyckeln och placera det i KIR nyckeln, och lite Silicon/smältlim så den hålls stilla och når antennringen så den inte tappar kontakten :)
av rudarmy
uffe_hudik skrev:
juste skrev:KIR är enligt wikipedia svartvinbärslikör!???

Mardrömmer mej tillbaks till 80-talet när KIR va som mest poppis :shock:
2965!
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]