Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av praame
Vilken storlek/typ skall det vara och var kan jag köpa dem? Jag ska byta bromsskivor fram och stötte på patrull när jag skulle lossa bromsoken. Bultarna har rostat fast, så jag ska nu ge mig på alla möjliga metoder för att få loss dem. Jag räknar inte med att de kommer att vara i fint skick efteråt, så jag vill gärna ha en fräsch uppsättning hemma.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu vet jag visserligen inte om det skiljer men att tala om vilken bil och årsmodell det gäller är ju aldrig fel.
Ett lätt sätt att fixa nya är att gå in på Volvo och beställa men då brukar man få betala också så jag kan förstå om du vill fixa det på annat håll.
Å andra sidan så kanske det inte är så många kronor det handlar om för fyra nya skruvar.
Användarvisningsbild
av eccy243
Bultarna finns på Volvo. Kan behöva beställas. Beroende på var du bor i landet borde dom kunna fixa fram dom till nästa, eller ännu nästa dag. Bultarna som du ska ha heter 30811990. Dom blir alltid lika imponerade på Volvo när man kommer med reservelsnummret. :wink: Underlättar nåt enormt. Kan tyvärr inte se pris på dessa, men dom borde inte kosta en förmögenhet. Du behöver 4 stycken. Två till varje ok. :wink:

Det är samma bultar på en -97as 1,6, och en -03as T4. Det tolkar jag som att det är samma på alla. :lol:
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]