Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nattjobbarn
tittar lite lätt efter en s40 2,0t -01 eller nyare.
men undrar lite över kvaliten och soppa förbrukningen på en sådan vagn?
vi hade v40 -02/03 2,0 på jobbet förut och jag gillade komforten i bilarna men satan vad probelm det var med dom.vissligen hårt körda av många chafförer men endå!?dom var förvisso automatare men jag personligen tyckte att soppaförbrukningen var åtfanders för hög på dom kärrorna.jämfört med passat tdi bilarna vi har nu.större bil med mindre soppa förbrukning förvisso diesel men ändå.
av Kojje
Nu har jag visserligen en V40 2.0T från 2000 men kanske kan hjälpa dig ändå helt problemfria bilar är det ju inte även om dom inte är sämre än många andra likvärdiga bilar köpte min när den hade gått 3.800mil idag står mätaren på 12.000 mil och felen jag haft förrutom slitage som ex. bromsar är väl tomgångsmotorn som jag bytt och skivorna bak som är dåliga på x40 årsmodeller.Från 01 och framåt är dom uppdaterade på massa punkter och kallas ju som du säkert vet fas 2 det mesta är bättre än fas 1 som komfort mm. motorn i just 2.0T fas 2 är därimot sämre om man vill trimma klena kolvar medför att mer trim en chip och avgassystem är bara att glömma utan ingrepp i själva motorn.
Min bil är manuell har en förbrukning på 0.85 blandad körning och runt 0.7 på landsväg men sen är effekten i min bil runt 250hk men den drog ungefär samma innan motorn masserades.
Det finns gott om S40 bilar till salu så ha inte bråttom hitta en bil du verkligen vill ha och pruta!
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
Kojje skrev:Nu har jag visserligen en V40 2.0T från 2000 men kanske kan hjälpa dig ändå helt problemfria bilar är det ju inte även om dom inte är sämre än många andra likvärdiga bilar köpte min när den hade gått 3.800mil idag står mätaren på 12.000 mil och felen jag haft förrutom slitage som ex. bromsar är väl tomgångsmotorn som jag bytt och skivorna bak som är dåliga på x40 årsmodeller.Från 01 och framåt är dom uppdaterade på massa punkter och kallas ju som du säkert vet fas 2 det mesta är bättre än fas 1 som komfort mm. motorn i just 2.0T fas 2 är därimot sämre om man vill trimma klena kolvar medför att mer trim en chip och avgassystem är bara att glömma utan ingrepp i själva motorn.
Min bil är manuell har en förbrukning på 0.85 blandad körning och runt 0.7 på landsväg men sen är effekten i min bil runt 250hk men den drog ungefär samma innan motorn masserades.
Det finns gott om S40 bilar till salu så ha inte bråttom hitta en bil du verkligen vill ha och pruta!
tack för ett uttömande svar

Nu har bilen vart in på säkning med H&a[…]

Hann äntligen att montera tillbaka locket av […]

Får tillbaka bilen idag och skall frå[…]

Sensorring bak Volvo V40

*Problemet löet* Hade tur som en tokig och hi[…]