Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40
Jag ska byta bromsok fram på min V40-96. Jag köpte bromsok på Biltema men blir lite konfunderad på deras märkning. Jag frågade i butiken och enligt killen så ska det vara samma bromsok på alla V40 96 och framåt. Men det står någonting att det är 96 och framåt som Biltema säljer.

Är det någon som vet ifall det skiljer något på bromsoken fram på V40 tidiga modeller jämfört med 98 och framåt? Eller är det samma bromsok hela vägen?

// V40
av V40
Ja frågan är ju då ifall det är en modell större än vad som sitter på min bil. Det känns ju som så eftersom det står 98- . Konstigt isånafall att dom inte har ok för tidigare modeller, känns ju som att det är dessa bilar som behöver okbyte före 98 och framåt. Och isånafall ännu konstigare att personal på mitt Biltemavaruhus försäkrar att det är dessa ok som jag ska ha.
Enklast är ju att öppna förpackningen och titta efter, men jag vet inte hur dom är med retur på sådana här varor vid bruten förpackning. Vore ju rätt så enkelt att putsa till dom gamla oken och lägga i samma låda och returnera..

// V40
Användarvisningsbild
av vetten
Har för mej att jag läst nånstans på detta forum att det blev andra skivor och ok från -98 eller nått sånt. Har du testat att använda sökfunktionen på forumet, för där kan det komma upp en del matnyttigt kan jag tro.
av V40
Mailsvar från Biltemas kundtjänst:

Biltema har tyvärr inte bromsok till Volvo V40 fram till årsmodell 1996.
Det låter mycket underligt att personalen skulle rekommendera dem till din årsmodell då vi anger 1998-2004

Med vänlig hälsning
Mats Möller
Biltema Kundservice

Så var det med det! Då undrar jag följande. Var kan jag köpa bromsok till tidiga modeller av V40 till bra pris? Hitills är det 1250 kr /st på Mekonomen som är det som jag har hittat. Men om det finns billigare alternativ så vore det välkommet!

// V40
av Kojje
V40 skrev:Mailsvar från Biltemas kundtjänst:

Biltema har tyvärr inte bromsok till Volvo V40 fram till årsmodell 1996.
Det låter mycket underligt att personalen skulle rekommendera dem till din årsmodell då vi anger 1998-2004

Med vänlig hälsning
Mats Möller
Biltema Kundservice

Så var det med det! Då undrar jag följande. Var kan jag köpa bromsok till tidiga modeller av V40 till bra pris? Hitills är det 1250 kr /st på Mekonomen som är det som jag har hittat. Men om det finns billigare alternativ så vore det välkommet!

// V40
Kolla bildelsbasen.se så kan du få ett testat och fungerande begagnat för under 500spänn.
Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]