Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s40mannen
Hej!

Jag har setat och funderat på en grej. Jag trodde detta var självklart men tydligen inte. Jo, när jag låser upp min s40 -03a med dosan och därefter öppnar en dörr och slår igen den igen så låser sig inte bilen automatiskt MEN om jag däremot låser upp bilen med dosan och inte rör bilen så låser den sig automatiskt efter 2 minuter.

Jag har hört på annat håll att på deras bilar så låser sig bilen automatiskt även om någon av dörrarna har öppnats en gång. Så ska det väl inte vara? då är det ju pisslätt att låsa in nycklarna. Observera att de som sagt detta har ägt andra märken såsom Toyota, men även Volvo.

Då är frågan, hur är det på era S40's? Och hur ska det fungera egentligen? Tanken slog mig så tänkte slänga upp en tråd om detta. ;)

Mvh
Simon
av juste
s40mannen skrev:Hej!

Jag har setat och funderat på en grej. Jag trodde detta var självklart men tydligen inte. Jo, när jag låser upp min s40 -03a med dosan och därefter öppnar en dörr och slår igen den igen så låser sig inte bilen automatiskt MEN om jag däremot låser upp bilen med dosan och inte rör bilen så låser den sig automatiskt efter 2 minuter.
Just så fungerar min V40-00 1,8
av sheridan
så gör även min volvo v40 97a.. den låser sig även när man sitter i bilen, som tur är så har jag ännu inte glömt att ta ur nycklarna (peppar peppar, ta i trä) då jag endast bara har en uppsättning av både nyckel och dosa
av Shift
I min instruktionsbok står det att dörrarna låses igen om man inte öppnar någon av dem inom 2 min. Precis så fungerar det på min bil också :)
Användarvisningsbild
av johnnype
Om bilen låses efter 2min trots att du öppnat någon dörr så är troligen brytaren till den dörren defekt!

Tips, kolla om innerbelysningen verkligen tänds för varje dörr som öppnas.. gör den inte det så är brytaren kass och bilen "ser" inte att dörren öppnas å vips har du låst in nycklarna.
Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]