Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallesparven
Min Dekor list eller vad jag ska kalla den har lossnat på vänster framdörr, även bakredörrens dekorlist lossnar.
Detta är en liten plast detalj som är ungefär40-50 cm lång och 3 cm bred och sitter fast i dörrens klädsel med 3st plastpinnar som kläms fast i 3 st hål, dessa pinnar har nu gått av.
Har varit utan länge nu och tänkte jag skulle ta tag i det för det är juh ändå kul att det ser fint ut i bilen.
Åkte till Liljas(volvo) och kollade upp vad dom kunde tänkas ta för en ny sådan. 1370 KR!!!!!!!!!!!unt
Så jag lade snabbt ner detta, letat runt istället på nätet på olika sidor men inte riktigt hittat vad jag söker.

Det jag undrar är om nån här har nåt tips om hur jag kan fästa tillbaka den jag har.
Känns som om nån måste råkat ut för detta innan.

Mvh Fredrik
Användarvisningsbild
av TobbeL
Om pinnarna ramlat av så borde de finnas kvar inuti dörren. Jag hade tappat ett par pinnar på mina lister men de låg inuti dörren så det var bara att limma tillbaka dem. Däremot var jag tvungen att köpa nya fästbrickor då jag var tvungen att klippa bort de gamla för att få bort listen. Du har ju inte det problemet, så limma fast nån sorts plastpinnar på listen och fäst dem på insidan av dörrsidan på något vis. Det är ju inte direkt raketforskning. ;)

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hello Forum. Min XC60 2010 23500 mil blir öve[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]