Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kendough
Tjenis!

Har en liten fråga som jag inte fått nått direkt bra svar på än :)
Tänkt få bilen lite lägre och kollat runt lite på alternativ. Min fundering/fråga är egentligen om det funkar att dra på enbart fjädrar typ 35mm sänk runt om eller om man måste kombinera detta med dämpare? Är ju rätt dyrt med coilovers vilket givetvis skulle va det bästa.
Nåväl, nån som kör med enbart fjädrar? Alla tipps är bra tipps :)

Mvh Kenneth
av N0RBERG
Det går fint att slänga på sänkfjädrar på originaldämparna. Sen är det ju alltid ett plus om dämparna är fräscha när man sänker. Men det fungerar alltså utan problem att sänka bilen och behålla originaldämparna.
Användarvisningsbild
av gaggi77
Hej

Jag tänkte också sänka min bil med fjädrar men ett problem finns. Nivåreglering! Kan man ändå sätta dit säkningsfjädrar och få det resultat med 30 mm säkning bak eller justerar nivåregleringen höjden???
Användarvisningsbild
av hixen
samma problem med min, men som JE Jr säger, nej. Komplett sänkningssats, eller begagnade fjäderben från tex skroten. Läste att någon hittat för 800:- både sidor bak, så det är enda utvägen annars höjer den upp till standarn läge igen oavsett fjäder.

Men Letar själv efter någon slags distans så man kan "flytta" ner hela fjädertornet, men utan resultat. säger till om det kommer upp nåt!
av N0RBERG
kendough skrev:Ni får ursäkta min okunnighet i ämnet men vilka modeller/årsmodeller har nivåreglering?

Mvh
Det verkar vara slumpat vilka bilar som har nivåreglering och inte. Jag vet inte hur man kollar det. Kanske går att se på själva stötdämparna bak om de har nivåreglering eller inte?! Annars verkar det som att volvo-återförsäljare kan se i datorn ifall din bil har det. Hör med dom! http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=172849

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]