- lör 30 jan 2010, 09:19
Tjena har fått mkt dålig tomgång när bilen är kall och lite bättre tomgång när bilen är varm. Använder sportluftfilter och misstänker att det är den som är boven men då jag inte har originalluftboxen kvar kan jag inte testa och byta tillbaks. Är det nån skillnad på luftboxarna om man har tex, t4, 2.0, 2,0 t och så vidare? eller är det samma box på alla? Kan ev låna en box från en kompis som har en s40 2.0!
Tog väck sportluftfiltret när bilen var igång och tomgången blev faktiskt bättre. Men å andra sidan så har det ju funkat fin fint med sportluftfiltret sen jag köpte bilen som är 1 år sedan snart. Så tomgången har ju varit suverän med sportluftfiltret i. Är de nåt annat som kan blitt sämre tros? tomgångsmotorn eller så?
Alla förslag är välkomna!
// Fredrik
Tog väck sportluftfiltret när bilen var igång och tomgången blev faktiskt bättre. Men å andra sidan så har det ju funkat fin fint med sportluftfiltret sen jag köpte bilen som är 1 år sedan snart. Så tomgången har ju varit suverän med sportluftfiltret i. Är de nåt annat som kan blitt sämre tros? tomgångsmotorn eller så?
Alla förslag är välkomna!
// Fredrik
Volvo Power