Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov40gdi
Vill tacka för tipset om nollställningsverktyget för att släcka servicelampan som finns att köpa på biltema
Funkar perfekt :mrgreen:
På biltema sa dom att den funkar upp till -99 års modell
Rekomenderar den till alla som har samma problem med servicelampan
Art 15-1389
av BRUTTAN
Jag vill släcka min service lampa,men jag har en V40 T4 00:a! Måste man köpa denna grej då jag vet att många bilmodeller kan man släcka div lampor utan inköpta grejer!?
volvov40gdi skrev:Vill tacka för tipset om nollställningsverktyget för att släcka servicelampan som finns att köpa på biltema
Funkar perfekt :mrgreen:
På biltema sa dom att den funkar upp till -99 års modell
Rekomenderar den till alla som har samma problem med servicelampan
Art 15-1389
av juste
Jag har en V40-00 1,8
Jag kan släcka min servicelampa med trippmätarnollställningsknappen. Det finns anvisningar här på forumet om tillvägagångssättet. Kommer inte ihåg riktigt.
MEN, -00'an är en "övergångsmodell" mellen fas1 och fas2. Om det är en tidig -00'a så kanske det inte går, men jag kanske kommer ihåg fel.
av BRUTTAN
Tack! får försöka snoka upp info ang detta + årsmodell mm! Alt invänt fler svar :wink:
Min är iallafall tillv. 2000-03 Ingen aning om fas1 eller fas2????
juste skrev:Jag har en V40-00 1,8
Jag kan släcka min servicelampa med trippmätarnollställningsknappen. Det finns anvisningar här på forumet om tillvägagångssättet. Kommer inte ihåg riktigt.
MEN, -00'an är en "övergångsmodell" mellen fas1 och fas2. Om det är en tidig -00'a så kanske det inte går, men jag kanske kommer ihåg fel.

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]