Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har testar både från sigen å panelen till höger om ratten.. Inget av dem fungerade bra för mig. Tog jag från panelen vist den funkade men då fungerade inte blinkersena *__*. Tar du från sigen så lyser den konstant.. Så det slutade med att jag tog från stereon å det funkar hur bra som helst^^ men kom ihåg att ta strömmen från kablarna som går från stereon annars kommer den lysa hela tiden gjorde för mig. Sorry för att jag skrev dåligt har brotom iväg. :???:
Okej det va som jag tänkte då :).. får hoppas man kan luska ut vilken kabel man ska sätta på när man står med allt i handen sen!
Vad är det som går "från stereon" föresten? kanske bara jag som är trött? ;).. är ju med på att pluskabeln in till stereon borde ha en konstant ström likså ciggen.

Föresten, hade du strul med att gömma/dra ut slangen genom torpeden? Alla tips mottages med öppna armar ;)

/mvh K
Nightmare89 skrev:har testar både från sigen å panelen till höger om ratten.. Inget av dem fungerade bra för mig. Tog jag från panelen vist den funkade men då fungerade inte blinkersena *__*. Tar du från sigen så lyser den konstant.. Så det slutade med att jag tog från stereon å det funkar hur bra som helst^^ men kom ihåg att ta strömmen från kablarna som går från stereon annars kommer den lysa hela tiden gjorde för mig. Sorry för att jag skrev dåligt har brotom iväg. :???:
OJ OJ nu när jag läser mitt inlägg så finns det en hel del fel :( :roll: :roll:
Men som sagt min lös konstant när jag koppla den till ciggen. Så jag tog ström från stereon du får prova dig fram å se vilken sladd det e som ger ström endast då du startar bilen. :D

Nä det var inga problem bara att dra den genom en liten gummipackning som sitter på den
av Kojje
Nightmare89 skrev:OJ OJ nu när jag läser mitt inlägg så finns det en hel del fel :( :roll: :roll:
Men som sagt min lös konstant när jag koppla den till ciggen. Så jag tog ström från stereon du får prova dig fram å se vilken sladd det e som ger ström endast då du startar bilen. :D

Nä det var inga problem bara att dra den genom en liten gummipackning som sitter på den
Var nog lite otydlig man kopplar självklart till belysningen på cigg uttaget funkar fin fint.
Kojje skrev:
Nightmare89 skrev:OJ OJ nu när jag läser mitt inlägg så finns det en hel del fel :( :roll: :roll:

Var nog lite otydlig man kopplar självklart till belysningen på cigg uttaget funkar fin fint.
Hm för mig funkade det inte :evil: hur jag en vred å vände på allt så lös skiten konstant :-(O)
Användarvisningsbild
av hixen
Men du har ju alltid remotekabeln (elantennkabeln) där går strömmen på/av med tändningsläget, oftast brukar man koppla in slutsteget på den.. vet att kalibern på den kabeln ej är så stor, men kanske någon kan säga om det räcker för ditt ändamål?

Ronnie
Ja det skulle ju kunna vara nått kanske. Jag får testa lite sen när den dimper ner på posten :).. Återkommer!

/Mvh Kenneth
hixen skrev:Men du har ju alltid remotekabeln (elantennkabeln) där går strömmen på/av med tändningsläget, oftast brukar man koppla in slutsteget på den.. vet att kalibern på den kabeln ej är så stor, men kanske någon kan säga om det räcker för ditt ändamål?

Ronnie
Så ja nu ligger den här på bordet :).. Dock brevid en öppen fredagsbärs så det blir ingen tur till garaget ikväll hehe..

1,8m slang medföljde vilket jag direkt tycker känns alldeles för kort för att kunna göra detta snyggt så det får nog bli att köpa på sig en längre. Bör väll finnas på biltema eller så kan man ju tycka..
Sen är det 3 kablar från mätarhuset: röd/svart/orange. Röd "12V IGNITION SWITCH" orange "CONNECT TO 12V LIGHTING" och så givetvis svart jord då.. Kan man sätta de 2 förstnämnda på samma strömkälla då eller? alltså typ stereokablaget som jag tänkt eller måste man sätta dem på något annat sätt?

En grej till :)

Har ju kollat lite hur andra satt t korset men bara på fas 1:or och dessa ser inte lika ut. Såååå.. vart klippa? ;)

Lite bilder på min:
http://www.ladda-upp.com/bilder/29645/insug
http://www.ladda-upp.com/bilder/29647/insug3
http://www.ladda-upp.com/bilder/29646/insug2

Jämförelse fas 1 med tillkopplad laddtrycksmätare:
http://www1.garaget.org/gallery/archive ... -98801.jpg

Och ja motortvätt är på gång ;)

Mvh Kenneth

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]