- sön 03 jan 2010, 19:19
#360961
Tjo!
Jag råkade ut för en skum grej igår. Då jag är riktigt dålig på bilar så tänkte jag kolla om någon här kan idiot förklara mig :lol: Jag stannade vid ett rödlyse och tryckte in kopplingen och la i friläge, då såg jag att strålkastarljuset blev svagare samt hörde att bilens varv gick upp och ner.. detta fortsatte så länge det var rött! alltså den varvade mellan 500 till 1500 med en intervall som ett andetag!? huh? allt utan att jag rörde ett skit. Åkte upp och ner som en jojo i varvtal.
Jag körde vidare hem och när jag tryckte in kopplingen märkte jag att varvningen höll fortfarande på automatiskt.
Fast när man körde på motorvägen hem märktes ingen skillnad.
Först trodde jag batteriet höll på att ta slut men när jag kom hem igen så startade jag om bilen, och då gick den som vanligt! även idag när jag skulle iväg gick allt som vanligt utan problem..
Någon som vet vad som hände?! något att oroa sig för eller var det bara något tillfälligt?
Jag råkade ut för en skum grej igår. Då jag är riktigt dålig på bilar så tänkte jag kolla om någon här kan idiot förklara mig :lol: Jag stannade vid ett rödlyse och tryckte in kopplingen och la i friläge, då såg jag att strålkastarljuset blev svagare samt hörde att bilens varv gick upp och ner.. detta fortsatte så länge det var rött! alltså den varvade mellan 500 till 1500 med en intervall som ett andetag!? huh? allt utan att jag rörde ett skit. Åkte upp och ner som en jojo i varvtal.
Jag körde vidare hem och när jag tryckte in kopplingen märkte jag att varvningen höll fortfarande på automatiskt.
Fast när man körde på motorvägen hem märktes ingen skillnad.
Först trodde jag batteriet höll på att ta slut men när jag kom hem igen så startade jag om bilen, och då gick den som vanligt! även idag när jag skulle iväg gick allt som vanligt utan problem..
Någon som vet vad som hände?! något att oroa sig för eller var det bara något tillfälligt?
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Lade till bilmodell i rubriken.