Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min skärm skall bytas ut av en bekant,jag köpt en beggad från skroten o enligt dom skulle denna passa! Det gör den ej (delen från bil från samma år som min enligt info från skroten,vet ej om samma modell/typ som min tex v40 T4) Enligt min mek så är urfasningen för framlysena ej desamma=funkar ej pga detta! Min är en V40 T4 tillv. 0004 Önskar all hjälp o info från er här! :cry:
ett bra exempel på att man måste gå efter bilens modell år (nått som bltilverkarna vill hålla kvar vid & går efter när blen är byggd)
o inte gå erfter årsmodell (nått som EU hittat på & näms efter när bilen såldes)
Men "jag" kan väl tycka att "skroten" borde veta detta dvs när dom fått mitt reg.nr = Kan se om delen passar eller ej!! Eller? Inge kul nu när jag måste skicka tillb denna del...frakter kostar ju en del :cry: + Börja jaga en ny/beggad skärm :cry:
CarMan skrev:ett bra exempel på att man måste gå efter bilens modell år (nått som bltilverkarna vill hålla kvar vid & går efter när blen är byggd)
o inte gå erfter årsmodell (nått som EU hittat på & näms efter när bilen såldes)
Men när man söker på fas2 på blocket så är alla v40 from 2001 !! Jag har ju en -00 så min kan ju inte va en fas2 då väl...ellerhur! Ska kolla bilen när den kommer hem! skärmarna ser ju lite olika ut på fotona/årsmodellerna! Men svagt minne av att vår liknar mer 00:an på bild i front mm. Så delen som skroten skickat som skall komma ifrån 1st -00 kan ju inte stämma iallafall...ellerhur!
#27 skrev:Fas1
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1

Fas2
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1

Du ser skilnaden på listerna på stötfångaren, sidomarkeringsljuset mm.
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]