Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bumbi
Har en V40 2.0 T -01 automatvxl.
Farthållaren funkar inte. Har bytt kontakten/ventilen vid bromspedalen, kollat alla slangar och anslutningar. Säkringar och att allt sitter där det ska ( fick schema av Helmia Bil i Filipstad ). Har även kollat den där grejen som sitter på gasviren. Jag hör att vacuumpumpen arbetar när jag försöker ställa in hastighaten men den "fastnar" liksom inte.
Vad fan är det för fel, jag blir snart galen på bilhelvetet :evil: .
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lade till bilmodell i rubriken.
av teamflashgreen
Hej!

Jag har precis samma fel på min v40. Ska ut på lång körning i morgon och vore skönt om den funkade då!
Har du fått ordning på din?
Någon annan som kan ha något tips annars?

Mvh Danne
av mattiasg
jag hade samma problem med min. Jag testade att hålla upp bromspedalen och då gick det att använda hastighetsmätaren men så fort jag tog bort foten från undersidan kopplade den ifrån.

Jag justerade "stoppen" som går mot bromspedals-kontakterna så att givarna inte registrerade broms lika tidigt (bara en knapp mm) och nu fungerar det som det ska...
av bumbi
Tjena teamflashgreen. Nej, jag har inte fått nån ordning på farthållaren. Testade göra som mattiasg men det blev ingen skillnad. Har tappat orken att felsöka, har fan kollat ALLT utom de sk. felkoderna. :evil:
av Blender
Har även på min bil problem med farthållaren..Men.. Jag får bara på den på om jag trycker på - ... å jag kan bara sänka farten inte öka... :S

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hello Forum. Min XC60 2010 23500 mil blir öve[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]