Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AH87
S40 2.0T -99
Jag kan inte komma in i bilen. Centrallåset verkar ha gett sig (troligtvis har en säkring gått). Händer ingenting när jag trycker på knappen fjärrlåset. Det går heller inte att låsa upp genom att vrida låset. Det enda som går är att öppna bakluckan, men därifrån kan jag inte komma vidare in i bilen. Om jag ska byta säkring måste jag ju in i bilen. Några förslag?
av AH87
Har bytt batteri, hjälper inte.
Det går ju att vrida låset både på höger och vänster dörr, men det händer ju inget ändå.
av N0RBERG
Får du upp motorhuven? Isf kanske du kommer åt att byta säkring, om den möjligen sitter i säkringsdosan under huven, vilket jag har för mig att den gör.
Eller så kanske det är batteriet som är urladdat. Försök ansluta bateriladdare isf.
av AH87
jo, men man vill ju inte gärna förstöra något i onödan

Har kommit fram till att det är batteriet som har dött, hur laddar man det utan att öppna motorhuven???
av Andreas33
hej är det en s40 du har eller kan du inte gå in genom bakluckan o gå genom skidluckan o kanske komma åt bakdörren o öpna den kanske om du har nått o kunna dra handtaget med.
annars gör som alla biltjuvar ta en linjal o gör ett hack i sidan o ner mellan rutan o listen kanske går ej provat.

men låter skumt knappen inte går upp när du tar nyckeln men den kanske låser mer typ när du låser den med fjären.
av juste
"Blockerat" låst läge finns det något på min som heter.... Efter 15-30sekunder ungefär efter man har låst, så smäller det till igen i dörrlåsen. Det kanske är någon slags extra elektrisk låsblockering som gör att du måste ha ström även när du öppnar med nyckel för att blockeringen skall släppa??? Gissar vilt. Om det är så, då borde det ju inte gå med dyrk heller. Gissar att det är till för att man inte skall kunna slå sönder rutan och sticka in handen och öppna dörren.
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]