- sön 06 dec 2009, 23:13
#350557
Hej!
Idag när jag var ute o körde med bilen så skulle jag stänga på helljuset efter en korsning, då tändes inte det och halvljuset slocknade. Men håller jag in spaken så fungerar helljuset så fick köra hem med spaken i hållen. Det luktar inte bränt och ljusvredet var inte varmt så jag kan nästan utesluta att det är den. En av anledningarna till det är att den känner av att jag har "på" läget då jag kan aktivera dimljuset bak när jag har vredet på "på" men inte på något annat läge, som det skall vara alltså. Säkringar och sådant är dock hela. Men finns det något relä som det kan vara som gått? Någon som varit ute för detta ? Tror alltså inte att det är vredet. För detta har hänt på bilen innan o då riktigt rök det samt att lyserna inte gick att få på först för att sedan gå på men inte få av. Och dimmer/reostat till instrumentpanelen funkar som den skall, även höjdmotorn till lyset går som det skall. Jag tror att det är något relä som gått. Någon som stödjer mig i denna teori ?:P
Mvh
Idag när jag var ute o körde med bilen så skulle jag stänga på helljuset efter en korsning, då tändes inte det och halvljuset slocknade. Men håller jag in spaken så fungerar helljuset så fick köra hem med spaken i hållen. Det luktar inte bränt och ljusvredet var inte varmt så jag kan nästan utesluta att det är den. En av anledningarna till det är att den känner av att jag har "på" läget då jag kan aktivera dimljuset bak när jag har vredet på "på" men inte på något annat läge, som det skall vara alltså. Säkringar och sådant är dock hela. Men finns det något relä som det kan vara som gått? Någon som varit ute för detta ? Tror alltså inte att det är vredet. För detta har hänt på bilen innan o då riktigt rök det samt att lyserna inte gick att få på först för att sedan gå på men inte få av. Och dimmer/reostat till instrumentpanelen funkar som den skall, även höjdmotorn till lyset går som det skall. Jag tror att det är något relä som gått. Någon som stödjer mig i denna teori ?:P
Mvh