Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spot
Hej!

Jag har en v40 på G. en 03'a T4 som gått dryga 14.500 mil. Till det tråkiga är att det är en stor repa över passagerardörren som dock inte är ända in, utan man ser det "vita". typisk nyckeldragning dot kom.
Sedan ska kamremmen bytas vid 16.000 mil så det blir väl en kostnad i sig. Annars är den välservad och i fint skick i största allmänhet. Dom vill ha 60.000:-

Bra eller anus? ?:-/
av N0RBERG
Alltså det är ju alltid svårt att säga. Beror ju helt på skick och vad bilen har för utrustning också. Följer det med vinterdäck, skick på däcken osv. Måste man byta eller köpa nya prylar till bilen direkt efter köp så kan jag också tycka att priset är för dyrt.
Känns det inte riktigt rätt, så avvakta. Det kommer ständigt nya bilar till försäljning. Gäller att ha is i magen, men när man väl hittar något intressant, då gäller det att agera snabbt :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
sdx skrev:åt helvete för dyr jag köpte min för 65 men då hade den gått under 10 så pruta

När var det då? Bilmarkanaden har ju varit helt skruvad det senaste halvåret.

Jag köpte vår S40 2.0T-03 med 9.000mil på mätaren för 65 stora, och det var ett riktigt bra pris när vi köpte den för 3-4 veckor sedan. Hur det står sig idag har jag ingen som helst aning om men hade vi köpt den i sommras hade den varit billigare. Sen är ju skicket helt avgörande på så gamla bilar, det är omöjligt att säga att något är billigt eller dyrt om man bara vet modell och mil.

/Martin
Användarvisningsbild
av Grovsnus
Februari 08 gav vi 113 000 kr för våran V40 2.0T 2003 , 11500 mil (12000 service gjord) på bilfirma.
Hade jag handlat privat hade den nog varit 10-15000kr billigare?

Har du kollat efter alternativ? Letat på fler av samma modell och årsmodell? Jämföra kostar bara lite tid som i sin tur sparar en massa sköna julklappspengar. :)
Användarvisningsbild
av Spot
Det blir den rackarn iaf! Den ÄR i fint skick förutom repan på dörren som dock känns tung när man ska köpa "ny" bil. Men det är ju trots allt "bara" ett skönhetsfel som dessutom går att fixa.
Det är för övrigt en företagsbil som blivit servad var 1000'e mil, 1 ägare.

Självklart har jag letat efter andra modeller och årsmodeller, men jag hittar bara dyrare T4or. Snittpriset på samma år samt modell går minst för 75, även dom bilarna som gått runt 20-25.000 mil.

Imorgon smäller det! 8)
av VolvoT4
tycker de låter rimligt med en ägare och full servicebok.. kan pruta lite kanske men får du vinterdäck till så e de ju en slant du nt behöver tänka på. Men tanke på repan, lackerare fixare de om du hittar en bra för runt 1000 lappen men annars ta de på självrisken men den ligger på 3500 då ska du ha annat du vill ha gjort samtidigt;) hah

Köpte min T4 i maj 2010 hade gått 13 000mil och fullservicebok på bilia, han jobbade där hans ägo hela tiden. fick vinterdäck och rattlås till. betalade 55,000. tycker de e bra.. kolla om bromsar o allt sånt e nytt de kostar oxå..
Felkod 322 - B230f LH2.4

När lampan tänds klarar inte elektronike[…]

Mitt i en hårt trafikerad korsning i norra I[…]

Vilken mjukvara har ni?

- ETA har äntligen kommit tillbaka på k[…]

Det är väl inte så att den kö[…]