Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av storslalom
Fd, frun sullade bort ena nyckeln i somras :evil:
Var in på volvo och lyssnade lite vad det skulle kosta och fick bara flyktiga svar på mina frågor, därför frågar
jag expertisen här istället :)
Hur funkar det? måsta jag beställa nyckel och larmdosa på volvo och lämna in bilen för programmering för ca 3 lax?
Har sett begade larmdosor på tradera, kan man köpa sådana och programmera om istället? från bilskroten kanske?
Kan vilken Nyckelnasare som helst fixa fram nyckeln?
Kan nån annan än volvo koda in den?

Många frågor blir det..... surt med 3 tusen spänn för bortslarvad nyckel och en fru som dragit.... :|
/ Storslalom

Visst tusan... det är en V40 2.0T -01 Fas 2
av Andreas33
Hej angående din fråga
jag va själv inne på volvo o undrade om nyckeln till o köra fjärstyrt centrallås o de va tydligen bara volvo som kunde fixa cod till den o även nyckeln till låset för de får koda om så alla nycklar du har passar till bilen.
vad jag har sett så e larm nyckeln samma som till volvo 850 o ev fler o till den så går de själv o koda den nyckeln så den passa o jag tror de står i instboken hur du ska göra.

om jag inte har fel så ska du köra fem snabba på o av med nyckeln i tändnings låset o sen skulle du trycka på larm dosan direkt efter eller va de tvärtom men kan ta o kolla upp de.

men vad e de för larm du har i din skicka de så kanske jag kan hjälpa dig

mvh andreas
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag är INTE försäkringmäklare, men en försäkringar mot detta finns. Jag har en försäkring hos SBM som kostar 169:-/år. Det hjälper inte "storslalom", men något att tänka på för andra.
av freak
´tror ej att det går att köra tändning 5 gånger på denna modell.. tror det ända är att handla nytt på volvo.
Användarvisningsbild
av StringerBell
KKR skrev:Jag är INTE försäkringmäklare, men en försäkringar mot detta finns. Jag har en försäkring hos SBM som kostar 169:-/år. Det hjälper inte "storslalom", men något att tänka på för andra.
Gäller försäkringen vid vanlig försumlighet? Som att man helt enkelt tappat den på ospeciferad plats?
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja det gör den

Med SBM Bilnyckelförsäkring så bekostar SBM omkodningen av bilens startspärr om du skulle bli av med din bilnyckel. Det gör att det varken går att öppna eller starta bilen med den stulna nyckeln. Vi står även för kostnaderna, upp till 5000 kr, för att ta fram nya bilnycklar. Du betalar ingenting i självrisk!

Du kan läsa om försäkringen på http://www.sbmfordon.se
av Shift
KKR skrev:Jag är INTE försäkringmäklare, men en försäkringar mot detta finns.
KKR skrev:Vi står även för kostnaderna, upp till 5000 kr, för att ta fram nya bilnycklar.

Vad är du då? :D Inte för att det gör mig någonting om du jobbar där, det verkar väldigt intressant.
Användarvisningsbild
av SvenB
Shift skrev:

Vad är du då? :D Inte för att det gör mig någonting om du jobbar där, det verkar väldigt intressant.
Jag är f.d. taxiägare. Jag fick erbjudandet om denna försäkring samtidigt med erbjudandet om märkningsats till bilrutorna, automatiskt då jag köpte nya bilen. Jag tyckte jag kunde dela med mig informationen.
av Shift
Jaha nu fattar jag! Du tog texten från deras hemsida, haha sorry. Trodde du skrev att du jobbade där. Vad har du för erfarenheter hittills då? Blev lite sugen på rutmärkningssatsen.
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]