Moderator: Moderatorer
MG_80 skrev:Jag gjorde den servicen för en knapp månad sedan. Den gick på 4000:- på Volvo. Det är byte av tändstift, olja och filter.Det priset motiverar en att försöka göra sin egen service :???: Om man inte bryr sig om en stämpel i serviceboken så finns det pengar att tjäna.... men det brukar ingå lite uppsmörjning, rengöring och inspektion av bilen också.
Tantan skrev:Ja dom går ju igenom serviceprotokollet, kollar igenom bilen ganska grundligt. Så det är inte bara byte av dessa saker som görs... Men visst är det mycket pengar. Jag är dock ingen som öppnar motorhuven i onödan så jag tycker att det kan vara värt att lämna in bilen en gång per år. Det är ju mitt val...MG_80 skrev:Jag gjorde den servicen för en knapp månad sedan. Den gick på 4000:- på Volvo. Det är byte av tändstift, olja och filter.Det priset motiverar en att försöka göra sin egen service :???: Om man inte bryr sig om en stämpel i serviceboken så finns det pengar att tjäna.... men det brukar ingå lite uppsmörjning, rengöring och inspektion av bilen också.