Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shift
Min växellåda känns lite slapp, och det är svårt att få i femman, och ettan ibland. Backen har jag inga problem alls med. Nu har jag läst till mig på detta forum att man kan testa att byta några bussningar och packningar på de tre stagen. Tänkte dra till volvo och köpa dessa grejer nu, men vad är det jag ska fråga efter? Vart på växellådan sitter själva slitdelarna? Tänkte fråga här först så man slipper stå där och inte veta vad man ska ha.

Min s40 är som sagt från 96, men de tre stagen borde väl finnas på den modellen med?
av Shift
Nu har jag vart in på Volvo och beställt de delar som brukar göra spaken slapp. 222kr skulle de ha för alla 12 delarna som är grönmarkerade. Om det gör min låda bekvämare är det ju rena rama fyndpriset :)

Bild
av Shift
Okej :)
Har köpt alla nu, lika bra att ta allt när man ändå är igång.
Hade lossat allt tills jag upptäckte att man behövde en nyckel storlek 16mm... 16mm har jag aldrig vart med om tidigare :| Får köpa en i morgon.
av N0RBERG
854GLTTurbo skrev:Var får man tag på sånna sprängskisser? är det nån Volvo sidan som man går in på eller?
De får man fram i bla. VADIS. Googla lite så hittar du nog lite info ang det.
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]