Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shift
Detta gäller er med spolarmunstycken som sprutar två strålar.

I dag när jag var på Volvo och skulle köpa nytt spolarmunstycke fick jag tips om att man kan köpa spolarmunstycke för nyare bilar, och på så vis få "duschmunstycken" istället för strålar. Köpte ett sånt för att testa, för det kostade lika mycket som ett vanligt. Wow, vilken skillnad! Nu får jag spolarvätska på hela rutan.

Det var allt från mig :)
av Willis
Shift skrev:Detta gäller er med spolarmunstycken som sprutar två strålar.

I dag när jag var på Volvo och skulle köpa nytt spolarmunstycke fick jag tips om att man kan köpa spolarmunstycke för nyare bilar, och på så vis få "duschmunstycken" istället för strålar. Köpte ett sånt för att testa, för det kostade lika mycket som ett vanligt. Wow, vilken skillnad! Nu får jag spolarvätska på hela rutan.

Det var allt från mig :)
Hehe, gött! 8)
Vad är det för art. nr på munstyckena?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Köpte ett par duschmunstycken idag på Volvo ( 30655605 ) och monterade då en av de befintliga gett upp. Kostade 114 kr och passade rakt av på min s40 -00
av Denzar
Hm, mina 2 sitter löst på huven... Kommer in vatten under, tänkte fixa nya. Lossa man slang och allt eller kan man ta bort enbart munstycken? Hoppas det inte är glapp i själva plåten för mig utan att "clipsen" slitits, vad tros?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Denzar skrev:Hm, mina 2 sitter löst på huven... Kommer in vatten under, tänkte fixa nya. Lossa man slang och allt eller kan man ta bort enbart munstycken? Hoppas det inte är glapp i själva plåten för mig utan att "clipsen" slitits, vad tros?
Förmodligen är bara dina plastclipsen till spolarmunstyckena slitna, svårt att veta utan att se.

1. Ta bort huvmattans plastpluppar, va lite försiktig så slipper du köpa nya.
2. Ta bort slangarna från spolarmunstyckena.
3. Tryck ihop plastclipsen underifrån på munstyckena så lossnar de lätt.
4. Gör om allt baklänges men provspruta munstyckena innan huvmattan återmonteras.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]