Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

E trött på att googla nu ;-// Blir bara konstiga svar av olika slag. Så nu frågar jag alla Volvo PRO!!! vol:-) (W)
Frågar här rakt ut

VAD!!!!! händer fall jag sätter den här på min bil?=?
s40 2.0T 98
http://sv.bsr.se/products/544598/

E INTE ute efter att trimma bilen vill bara se turbo trycket för det känns skoj.
Har dock läst att när man drar på en sån här tryckmätare med t anslutning så trimmas bilen e del? stämmer det har läst så mycket å alla säger olika vete faan vad som e vad ?:-/ ?:-/ . Vill ju INTE paja min bil :-DD

Montering har jag lyckats få fram hur man gör men frågan kvarstår om det e bra för bilen om den tar skada eller nåt cp. [VILL INTE TRIMMA] så om det fuckar upp alt finns det andra alternativ man kan hålla koll på trycket.

Tack för svar
Nightmare :-DD :-DD
Ska bara bekfräfta att det absolut inte kan hända någonting om du ansluter laddtrycksmätare! Mer än att du ser hur mycket din bil laddar, mätaren i sig har ingen förmåga att gå in och ändra turbosystemet och dess inställningar. Anslut en mätare tryggt, no big deal :-)-)
metalHJ skrev:Ska bara bekfräfta att det absolut inte kan hända någonting om du ansluter laddtrycksmätare! Mer än att du ser hur mycket din bil laddar, mätaren i sig har ingen förmåga att gå in och ändra turbosystemet och dess inställningar. Anslut en mätare tryggt, no big deal :-)-)

:-DD :-DD :-DD :-DD :-DD
Klart du ska ha en laddmätare. Dels gör den inge skada snarare tvärtom, du har lättare att upptäcka om turbon börjar bete sig konstigt.

Jag monterade in en sån där BSR-mätare i förra veckan och det blev kanon. Laddar 0.8-0.9 :). Kör visserligen A-tech steg 3. Den ska ladda 0.5-0.6 original.

Mvh
Simon
KristofferL skrev:
Nightmare89 skrev:ockey tack för svar :-DD :-DD då blir det att skaffa en
Du får gärna skriva hur mycke din laddar!! Enligt förra ägaren så är min chippad men den laddar lite dåligt 0,4bar typ.
Tjena
Om du äger en 2,0T och är trimmad och laddar bara 0,4bar vid full gaspådrag då har du problem... :-O)
Kan vara magnetventilen som pajat. Jag upptäckte också för en vecka sen att min laddar 0,5 max men jag köpte ny magnetventil och bytade. Bilen blev som ny. Nu laddar den 0,8 - 0,9bar. 530 kr i volvo butiken.
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡