Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

1. Hur trixigt är det att byta en reflektor på V40? något man kan ge sig på själv, eller måste man vända sig till en verkstad, som dessutom ska ha multum för jobbet.

2. Har ngn här bytt det, och kan säga ungefär hur lång tid det tar att göra detta arbete?

Tackar på förhand.
Hej, jag bytte v.strålkastare i sommras och det var inga större problem, jag köpte en komplett strålkastare på Biltema ca 1300 kr, fick visserligen inte rätt sort men plockade över grejer från den gamla så allt blev bra i slutändan. Lossa en bult på var sida om kylet under bilen, (du ser var när du lägger dig under bilen) och drag ut kofångaren en bit, är du en van mekare går det säkert på en halv/hel timme, lite pilligt med muttrarna, innanför blinkersen sitter det 2 muttrar.
Väcker liv i en gammal tråd :-)

Har en V40 -98 som jag ska byta lyktor på. Är det krångligt att flytta den där lilla motorn som styr höjden på lyset? PÅ den nya lyktan sitter en svart vingmutter där motorn ska sitta, ska den skruvas bort och sedan något fästas på den som kopplas till motorn?

Funderar annars att lossa på stötfångaren och bara byta reflektor och glas istället så slipper jag skruva loss hela jäklans lyktan. Om nu reflektorn på den nya sitter med samma snäppen så man bara kan lirka loss den gamla, byta reflektor och sen glas.

Sitter blinkersen bara med den där skruven som är fäst i lyktan?

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]