Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brg
Hej!
Har problem med min bromspedal som jag tycker sjunker ner för långt när jag bromsar. Bromsarna tar helt ok, inga problem så. Men jag vill att bromspedalen ska ta högre upp som den gjorde innan jag bytte bromsrör och ok. Till saken hör att jag bytt bromsrör på båda sidor och ett nytt bromsok höger bak. Har luftat runt om och det är ny bromsvätska i. Men problemet kvarstår iaf. Är det någom som har nåt tips hur jag går tillväga för att rätta till det, är jag väldigt tacksam. Bilmodell är: s40 2.0 T -98
Tack på förhand.
av Shift
Det är inte lite luft kvar då? Ibland kan man ju få behöva lufta en gång till för att få ur allt.
Användarvisningsbild
av vetten
Skruvade du ut kolvarna på oken så att det blev tajt mellan klossar och skiva, det ska nästan inte vara något mellanrum alls.
av brg
Ang luftningen. Ja jag tror att jag luftade ordentligt, för det kom ny bromsvätska fram, då bör det inte finnas luft kvar tycker jag.
av brg
vetten skrev:Skruvade du ut kolvarna på oken så att det blev tajt mellan klossar och skiva, det ska nästan inte vara något mellanrum alls.
Jag är inte riktigt säker på att jag gjorde det. Du manar att det kan vara orsaken till att pedalen tar långt ner? Räcker det med att jag gör om det och ser till att klossarna sitter tajt?? Det är inte så att det justerar av sig självt?

Jag tackar så mycket för svaren.
av brg
Fisch skrev:Luftade du kretsen i rätt ordning?
Vilken ordning måste man göra det i då?
Tacksam för svar.
av brg
Fisch skrev:HB, VB, HF, VF
Ok jag tackar.
Du menar att det är viktigt i vilken ordning man tar det?? Skulle du vilja förklara för en novis s40 ägare,ler!
Användarvisningsbild
av Tantan
man börjar med den bromsen som är längst bort, sen näst längst, osv

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]