Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shift
Tjenare!

Har nu skaffat mig en s40i från -96, som jag trivs väldigt bra med. Men, det hörs ett pysande ljud från motorn, och om man lyssnar längre ner mot höger hjulhus så hörs det ännu tydligare. Filmade ljudet så att någon kanske kan avgöra vad det är.

Fråga nummer två.. när jag köpte bilen satt dessa fälgar på, fast de är inte riktigt i min smak så jag tror att jag ska sälja dem. Men, jag är kass på fälgar och vet inte alls vad det är för märke eller modell. Poision series är det enda jag kan utläsa. Är det någon som vet? Se bifogad bild.

Jättetacksam för svar, och jag hoppas att jag ska kunna bidra med någonting till detta trevliga forum.

Ha det fint!

Bild
Senast redigerad av 1 Shift, redigerad totalt 0 gånger.
av Shift
Haha jadu, eftersom jag inte vet vad det är för några och vad man kan ta för dem så vet jag inte :D
Är heelt ointresserad av fälgar, förutom turbinfälgar till 740/240 då.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja det låter ju som att någonting inte är tätt.
Har du känt med handen runt alla slangar osv?
Förändras ljudet om du gasar?

Snygga fälgar, men vet inte vad de heter. :wink:
av Shift
Var ut och lyssnade lite till, och jag funderar om det kan vara någon vakuumslang? Behållaren till spolarbehållaren sitter ju där under, och dit borde det väl gå någon form av vakuum, eller?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nja. Spolarvätskan trycks ju iväg av en elektrisk pump.
Men gå det inte lokalisera från vilken slang ljudet kommer?

Föresten vilken motor har du?
av Shift
Ah just ja. Sen kom jag på att vakuumslangar kanske inte pyser ut luft om det är hål, utan drar in luft?

Nja, jag har försökt, men det är ju rätt trångt. Sen är det en balk i vägen :???:
Ska försöka leta lite mer och be någon gasa samtidigt som jag lyssnar.

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]