Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noclean
fick 2:a på besiktningen på min V40-01 som säkert många andra fått:D tänkte lämna in bilen för det felet, nån annan som gjort de??? och vad betalade ni för det jobbet??? va e skäligt att ge??? Har även glidtapparna??? i bromsoken som kärvar vad smörjer jag dom med innan jag stoppar in dom efter rengöring (min nödlösning var smörjfett lika som jag smörjer skoplagrerna med)
Användarvisningsbild
av Fisch
Främre eller bakre bromsrören?

Bilia i Västerås skulle ha 4500:- för byte av bakre bromsrören på en S40 -97 när jag frågade dem i sommras. Jag bytte dem själv... Det är inte så svårt utan det är mest obekvämt och jag sparade väl 4000:- på det!

Jag använder universalfett till glidpinnarna. Fungerar klokrent.
Användarvisningsbild
av Fisch
På bilen i min tidigare post (S40 -97) hade ägaren smörjt glidpinnarna kopparpasta. Pinnarna satt STENHÅRT och kopparpastan var alldeles hård och osammarbetsvillig. Det blev nya pinnar runt om för det gick inte att få bort allt.
av fraazze
fick 2:a på besiktningen på min V40-01 som säkert många andra fått:D tänkte lämna in bilen för det felet, nån annan som gjort de??? och vad betalade ni för det jobbet??? va e skäligt att ge??? Har även glidtapparna??? i bromsoken som kärvar vad smörjer jag dom med innan jag stoppar in dom efter rengöring (min nödlösning var smörjfett lika som jag smörjer skoplagrerna med

Hej!

Jag fick bytat mina bromsrör bak för någon månad sen och då gav jag 1500 kr för allt inkl.att dem byggde rören själva. Och glid delsatsen går att köpa en rep. sats om jag inte minns fel.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]