Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fraazze
Jag har en liten fråga. Lysdioden som sitter uppe vid fönstret på passagerar sidan. Ska inte den blinka så fort jag tar ut nyckeln ur tändningslåset???. Startspärren ska väl aktiveras så fort jag tar ur nyckeln?? När jag låser dörrarna med fjärren då blinkar den. Och den lampan ska väl vara en indiktaion för startspärren är aktiverad? ?:-/ Jag har problem med startspärren i övrigt. Var sjätte-sjunde gången jag startar så stannar motorn direkt. kan hålla på en bra stund. Felkoder finns inga. Mvh christian
av fraazze
Men grejen är det att jag har ju inget larm. bara fjärrstyrt c-lås. Antennringen är bytt.. enligt instruktionsboken så ska startspärren aktiveras automatiskt direkt när jag tar ut nyckeln. och den dioden ska ju visa att den är aktiverad.men blinkar bara när jag låser bilen. c-låset ska väl inte ha med startspärren att göra???
av cul8r
Hej.
Min börjar blinka när jag låser med fjärren först och jag har inget larm.
så det är nog normalt (hoppas jag :???: )
jag har en 99:a 2.0t
av Mate
cul8r skrev:Hej.
Min börjar blinka när jag låser med fjärren först och jag har inget larm.
så det är nog normalt (hoppas jag :???: )
jag har en 99:a 2.0t
Samma här. Jag har även en lampa på stereon som börjar att blinka.
av fraazze
jag har för mig att min lampa på stereon blinkar så fort jag stänger av bilen.. Nån som har några i deer med startspärren vad det kan bero på o.s.v
av Mate
Om du nu är säker på att det är startspärren som strular så gav Sewe dig en möjlig felkälla i ett inlägg längre upp.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!