Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Varti
tja jo jag letar efter 2,0t antingen -99 årsmodell eller -00 v40 givet då jo jag har hittat en v40 2,0t -99...nått man ska tänka på speciellt? karrossen är fin ingen rost saknar dock dragkrok o vinge
Den jag har hittat är en -99 2,0t rullat 17500 mil denna då länk:
http://www.blocket.se/ostergotland/Volv ... ?ca=14&w=3
klarar den av ett chipp? just 2.0t hört ett o annat ?

tacksam av svar

Mvh//Varti
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligande av rubriken.
av Kojje
Kolla rost runt grill samt inne i tanklocket självklart klarar den ett chipp vill du ha extra fart byter du till en T4 turbo och skaffar ett chip från Autotech som är dom enda som har ett färdigt chip för detta då får du ca 235 kusar med orginal avgassystem funkar kanon på fas 1 där du kan plocka upp mot 270hk utan ingrepp i motorn risken är dock att du får byta koppling till en T4 koppling också både turbo och koppling passar rätt av.Bästa motorn om man vill trimma mycket är -00:ans.Men chippar du bara behöver du inte tänka på koppling.Alla 2.0T går fint att chippa men Fas2 har klenare kolvar och mer en chip och avgas på fas2 utan kolvbyte är inte att rekommendera.
Användarvisningsbild
av Varti
Kojje ok tack för svaren 8)

//Varti
av absolutjoxs
Den har haft 6 ägare. det är väl ganska mycket för en 10 år gammal bil.
Sen blir jag lite misstänksam. Den besiktigades 8:e dec förra året, då hade den gått 166767km. Sen dess har den gått 350 mil? första tanken var att den kanske stått i bilhall länge men den köptes troligen av bilhandlaren 15:e juni.
Sen är jag en obotlig pessimist

hur är däcken, SoV, servicebok..
Annars varkar den fin :D
Användarvisningsbild
av Varti
jo jag såg besiktningen oxå så lite skumt jo SoV däcken var ok var o kika på den ett par stenskott lite dåli i lacken, den var repig här o där och så var kofångarn fram satt löst, om du ser så är ena framlyset(lyktglaset) ett klarglas vänster o den andra orginalglas höger ,,
näe skippar denna bil letar vidare =)

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]