Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Min spolar vätska bak har inte fungerat på länge . Torkaren rör sig som den ska och allt men de kommer inget spolar vätska.Jag gissar på att det är spolar pumpen? .. Det händer liksom inget när jag trycker på spolar knappen bak.. När jag trycker på knappen händer inget låter inte ens nått ..Vet inte om de ens går nån signal (ström) till pumpen..

Var sitter pumpen ? Vad ska jag börja checka ..Mäta

Nån som har skiss.. // Mvh Tompa :roll:
"Bytade" ... haha böt heter det ju!

Jag ska ta en titt på det också, antagligen munstycket men på min har säkringen gått till torkarbladet också, jag såg att det spröt lite där bak, ungefär som dregel men nu har det lagt av helt. Kan du inte testa att göra rent med en nål eller nåt innan du sätter igång och byter
"spröt" ...haha sprutade heter de ju!

Sen.. De kan aldrig stämma att du har en säkring till torkarbladet. Iofs sa du att den hade gått till torkarbladet, kan du inte ta han därifrån å sätta tillbaka han där han ska sitta? :lol:
Smelly skrev:"Bytade" ... haha böt heter det ju!

Jag ska ta en titt på det också, antagligen munstycket men på min har säkringen gått till torkarbladet också, jag såg att det spröt lite där bak, ungefär som dregel men nu har det lagt av helt. Kan du inte testa att göra rent med en nål eller nåt innan du sätter igång och byter

HAHA "böt" bytte heter det ju "off topic"
Jag hade motsvarande på min V40 -00.
Det var pumpen som gett upp. Det är olika för fram (ruta+strålkastera) och för bak.

Helt logiskt...eller inte... så sitter pumpen för bakrutan på framkanten av spolarvätskebehållaren (på en avsats, imonterad uppifrån). Lite trickig att komma åt om man inte vill demontera en massa
Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Tysta sommardäck V90

Efter en resa på 240mil ner och tillbaka fr[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ari[…]