Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slowstile
Nyligen nybliven lycklig volvo ägare, billiga försäkringar och bra priser på servicen, (kommer från VAGs prissättning...)

Problemet ja har uppstod häromdagen, men endast tillfälligt, kom då i en uppförsbacke och började ladda på lite för att se vad bilen presterar, hade dragit ur den ordentligt när ja provkörde, men då hände de inget, men nu..... Började hacka och gå dåligt, sitter en turbotrycksmätare, så ja såg att turbon laddadade som den skulle mot varven, tog de lugnt hela vägen hem, sätter mig här och läser, ser att de kan vara dåliga tändstift, tänker att det får bytas idag. nga bekymmer att köra hem, tar de bara lugnt.

Då kommer nästa bekymmer, påväg till jobbet i en längre uppförsbacke, kör försiktigt då ja vet att kamremen är i behov av service och vill inte pressa i onödan, uppträder samma bekymmer börjar hosta hacka, vill inte alls ladda!!! slutar med att bilen stannar för mig, och vill absolut inte starta!!!

Får bärgning till jobbet, lyckas kabla igång den där och då går den som den ska, kör bort, köper nya tändstift, nytt batteri, ny jordfläta som ja trycker dit extra så ja utesluter dom enklaste felen, va ja vet.

Men då på vägen hem uppträder samma bekymer, bilen känns som den bara går på tre cylindrar, att den spärras av något elektriskt när den börjar ladda, laddar inte alls heller för den delen, 0,0bar, inte en aning va de kan vara för fel, kopplade ur Lmm, ingen skillnad, pallar ingenting, klarar inte av att hålla tomgången. Ganska less just nu :-( ska in på verksta omgående, tänkte kolla om någon vet av något standard fel???
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligande av rubrik.
av Gandalfi
Har du kollat tändspolarna?? Dom är kända för att spöka till det, iofs mest på T4. Men det kan ju vara värt att kolla.
av slowstile
Nope, inget ja gjort! Är de dom som sitter på dom två cylindrarna till höger på tändkablarna? (grundläggande fråga, men bättre det och vara säker sen :D )
Och hur kollar ja dom?
av unox
slowstile skrev:Nope, inget ja gjort! Är de dom som sitter på dom två cylindrarna till höger på tändkablarna? (grundläggande fråga, men bättre det och vara säker sen :D )
Och hur kollar ja dom?
resistansen på spolarna ska ligga mellan 260 till 340 ohm.
bilen står inne för service nu, så inget ja kunnat kolla på, öppet luftfilter sitter de ju oxå på, läst mig något om att rengörningsoljan kan strula lite där tillsammans med lmmn, byter man den då sen isf eller va gör man bäst?

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]