Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lelle
Tjena, upptäckte i helgen att uttaget till kroken är dött... nån som haft det problemet tidigare?

Har kollat säkringarna bak i skuffen o de är hela... Sitter det någon säkring någon annanstans eller?

Tacksam för hjälp...

Lelle V40- 98
Senast redigerad av 1 Lelle, redigerad totalt 0 gånger.
av Lelle
Har mätt i uttaget nu, får ingen kontakt med jord i uttaget... blir inte klok på detta!

Nästa steg är väl att ta bort uttaget o kolla kablarna...

//Lelle
av Gandalfi
Jag ska koppla in kablar om ett par dagar, men har ingen aning om vilken färg som ska till vad, har Volvo orginal kontakt på ett Volvo orginaldrag (Monoflex Nordic drag). Någon som kan speca??
av Lelle
Tjenix, efter lite sökande har jag hittat en röd kabel med en svart kontakt i ändan, men jag hittar ingen motsvarande... Finns det någon som har ett schema på detta? Ganska svårt att felsöka då det är mycke kablar bak.

Mvh: Lelle
av Lelle
Hejsan, nu har jag löst det... Var tvungen att borra upp skruvarna till kontakten, o vad ser jag där? jo, de finns en kontakt bakom kontakten??? iallafall den hängde där o dingla lite så ja stoppa i den o drog fast med nya skruvar!
Så nu fungerar altt som det ska, f-n va skönt!

Lelle

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.

@Erik Å , Grejen är att jag tre st m&[…]