Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dabster
Hej jag har nyligen köpt mig en V40 T4 1,9Liters -98, detta är min första turbobil och har därför ingen erfarenhet av denna typen av bil. Finns den någon vänlig själ i V-ås som vet mer om denna sköna bil som har lust att komma förbi någon kväll och hjälpa mig att avgöra om jag har gjort ett bra eller dåligt köp?
Har provat att trycka lite på gasen och tycker att den går bra, men som tidigare beskrivet så har jag aldrig haft en bil med turbo så jag vet inte om det är jag som är "lättlurad" eller att bilen går bra.
Den har gått 32000mil och jag har inga uppgifter på om turbon är bytt eller inte, ej heller att några andra delar är bytta. Kamrem böts vid 24000mil detta står på motorkåpan.
Vore tacksam om någon har möjlighet och lust att titta förbi en sväng och eventuellt testa den lite.
av kire1111
Behöver väl inte vara ett dåligt köp, är den servad som den ska och välsköt så ska det väl inte vara några problem, dock lite tveksam om jag skulle köpt med turbo lär ju inte varit en gammal gubbe som kört den innan risken är nog stor att den är sliten efter 32.000 mil. Skulle jag köpt en gammal bil med många mil på nacken skulle jag nog valt en bil med så lite teknik som möjligt mindre som kan gå sönder, men bara att tuta och köra så länge det går. Tror du märker om bilen är bra eller ej.

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.

@Erik Å , Grejen är att jag tre st m&[…]