Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddis
Hejsan alla glada volvo ägare . Kanske någon av er som kanske vet vad det är för fel på min bil S40 2.0 T .
Jag har haft bilen i snart 1år nu .När jag Köpte bilen så "kom turbom vid 2800 varv och nu så kommer den mycket senare kommer vid runt 4000 tusen varv nu ... jag är rädd att det är turbom som är slut men jag har även kollat på westgate ventilen ..vet inte hur jag ska förklara riktigt men "pinnen" som går in i westgaten kan jag typ röra på 1-2cm allså ett klapp ska det vara någon sånt klapp ?

MVH Freddis
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lade till bilmodell i rubrik.
av Kojje
Lite glapp får det vara men 1-2cm låter mycket..
av Freddis
okey så du tror att det kan vara någon fel på westgaten då ? ska ta och kolla om jag har läcka i någon av dom slangarna som går ifrån westgaten ...ska tydligen finns någon typ av ventil som kan vara kass men frågan är vart den sitter :-D ...tack för svarat Kojje iallfal

MVH Freddis
av Kojje
Freddis skrev:okey så du tror att det kan vara någon fel på westgaten då ? ska ta och kolla om jag har läcka i någon av dom slangarna som går ifrån westgaten ...ska tydligen finns någon typ av ventil som kan vara kass men frågan är vart den sitter :-D ...tack för svarat Kojje iallfal

MVH Freddis
Kan nog vara magnetventilen du tänker på det är den som styr laddtrycket det är en svart liten rektangulär sak som det går in 3 eller 4 slangar i sitter i närheten av turbon och det går slangar till den från turbon dom kan gå sönder men det är inte vanligt vad jag vet...

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.

@Erik Å , Grejen är att jag tre st m&[…]