Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnie1203
Hej, jag har en volvo v40 96 2,0. för någon vecka sen så fick jag felet att när jag starta bilen kall så gick inte hel/halvljuset igång endast parkerings ljuset sen nån minut senar gick allt igång.

Nu idag testade jag att spreja 5-56 under motorhuven på reläet som går till hel/halvljus nu så startar det som det ska men det slocknar inte heller när jag stänger av bilen och tar ut nyckeln utan halvljuset står och lyser hela natten och laddar ut batteriet. är det någon som har någon anning om vad som skulle kunna vara för fel?
av jonnie1203
Okej det är inte i ljusomkopplaren där har jag tittat. går det någon el igenom rattstången? hur kollar jag om tändlåset inte funkar måste jag byta det eller går detta att kolla om det är trasigt bara?
Användarvisningsbild
av volvo51
Jag har inte mekat med detta men tändlåset måste gå att demontera och kolla kontakter och anslutningar. Kolla med nordiska X-40klubben,där finns experter.(Hoppas jag inte gjorde fel nu).

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.

@Erik Å , Grejen är att jag tre st m&[…]