Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av absolutjoxs
Inhandlade ett parkeringshjälp/sensor-kit och skulle montera det idag. Har sån på jobbilen och är helt oslagbart. Efter att ha sabbat halva inredningen i backluckan och säkert böjt sönder några plastdetaljer gav jag upp..

Skruvarna i skärmen gick bort lätt, skruvarna på insidan av klädseln (och den förbannade inbyggda orginal-baslådan) gick väl relativt lätt. Sen var det stopp.

jag räknade det till 10st plast snäppen under bilen som man tydligen var tvungen att ta bort? helt omöjligt att ha bort, mina tummar är helt blå efter att ha försökt lossa dessa med diverse tillhyggen.

Någon som fått bort den?
av klacken
Tog loss min förra sommarn för målning men minns inte riktigt hur många det var men jag hade inte några problem att få loss den,ska kolla hur det ser ut i morgon så kanske minnet återkommer :oops:
Tomas88 skrev:Hur ser de där plast snäppen ut?
Så här?

Bild

Inte sådana jag fotar.
Vill tacka för den mycket fina bilden!
det verkar dom att jkag missade en av de 2 skruvarna i bagaget. Verkar som man inte behöver lossa plastsnäppena?
Var fann du den illustrativa bilden någonstans? Ska sätta drag på min V40 -00 och kan INTE hitta någon monteringsanvisning någonstans. Har scannat nätet mer än en gång. Några tips??

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]