Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krilledill
Min v40 2,0t har alltid haft högt så kallat "däckljud"...trodde jag. Jag har haft bilen i tre år och bytt däck ett antal gånger för att hitta de tystaste däcken. Nu plötsligt,helt utan anledning, har detta så kallade däckljud fördubblats...ja till och med ökat med tre-fyra gånger i styrka....på bara någon månad. Det går knappt att sitta i bilen när man kör i 70. Kan det vara lagren som behöver bytas?? Jag kanske inte har en så högljudd bil som jag trodde, det kanske har varit lagren som behövts bytas hela tiden, oxå har jag fibblat med däck hit och dit. Vad kostar det att byta lagren?
Användarvisningsbild
av Tomas88
När jag skulle byta på min så kollade jag upp vad det skulle kosta på min Volvo S40 2,0T -01
På Volvo skulle de ha ca 2100 för en sida (arbete+material). Men det är ganska lätt att byta själv vilket jag också gjorde.

Men det är tveksamt om du skulle kunnat köra så långt med trasigt lager. Men det kanske man kan.
av Krilledill
Nu har jag fått det bekräftat - det är ett lager bak som spökar....jag ska fixa det i morron. Jag undrar vilka som har bäst kvalitet på lagren? Det är ju trots allt inte alltid volvo orginal är bäst.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vilka som har båst kvalité vet jag inte men jag kan konstatera att på de lager som Volvo säljer står det SKF och på de Meca säljer står det också SKF. :wink:
av Krilledill
Ja, jag uppmärksammade oxå detta. Faktum var att Volvo var 100 lappen billigare än både mekonomen och auto experten....så det blev Volvo-orginal.
Tre år med Volvo V90 CC

Somliga bilar äter inte bormsbelägg p&ar[…]

Skrev du dom också? https://instrument[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]