Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hitta ett runt å fint hål mellan tändspolarna. har ett ölläckage någonstans. å moroten är blöt mellan tändspolarna. så ja funderar på om de är en plugg som e väck. har bra "sug" i maskin så vevhusvent verkar inte va igensatt. oljepåfyllnadslocket sugs fast. så en bild på en "torr" motor/topp skulle va fint så ja får nå å jämnföra me. tack på förhand.

btw funderar på steg 2 chippning + ev lite större stressfläkt då min har gått en skvätt. nå ja måste tänka på?
ang trimm: Rekomenderar en större downpipe 3". Kolla upp så kopplingen pallar med. Kommer inte ihåg vem det var men nån sa till mig ett en t4 koppling stoppar för 300 hk. Har 250 i min t4 och inga problem där i alla fall, beror ju på hur mycket du vill kräma motorn.
dontony skrev:Hitta ett runt å fint hål mellan tändspolarna. har ett ölläckage någonstans. å moroten är blöt mellan tändspolarna. så ja funderar på om de är en plugg som e väck. har bra "sug" i maskin så vevhusvent verkar inte va igensatt. oljepåfyllnadslocket sugs fast. så en bild på en "torr" motor/topp skulle va fint så ja får nå å jämnföra me. tack på förhand.

btw funderar på steg 2 chippning + ev lite större stressfläkt då min har gått en skvätt. nå ja måste tänka på?
Det är inte alls ovanligt att det ligger lite olja det är igentligen inget att bry sig om,om det nu inte är väldigt mycket olja så att det rinner ner runt motorn torka rent och håll lite koll..
Angående trim så måste du mappa bilen om du vill byta upp dig till en större turbo ex 16T då det inte finns färdiga chip för detta,vet inte vad du kör idag men downpipe,racekat,sportsytem från katten och bak luftfilter samt ett chip på T4:an så får du bra fart på grejorna.
Exempel på lite mer avancerade trimsteg hittar du hos Autotech motor sök på google så hittar du dom direkt.
De försvinner olja ur spisen och eftersom de ansamlas där uppe efter motortvätt å rinner ev ned på grenrör osv. blött under blir de å efter packboxbyten så blir motron blöt där uppe. Slänger upp en bild senare i dag onsdag. där av ja vill ha en bild! så ja får se de där skumma hålet om de ska va där:P

autotech finns i stan så de e int så svårt att hitta:D:D
men just nu går traktorn org. me snart dax att byta turbo. då kan man väl göra de lite till:P
Har du råd med ett steg 4?

Du kommer behöva:

Fas2 LMM ca 2000kr
Gröna spridare ca 2000kr
16T ca 2500-3500kr
Grenrörsadapter då original grenrör ej passar ca 1000kr
Ny avgasfläns för downpipe ca 1000kr
Komplett avgassystem ca 10000kr

Hjälp med montering?

Mappning 10000kr...

totalt ca: 29000kr..

Edit: Kopplingen lever på gränsen med steg4. Märker att min börjar ge upp nu efter ca 400mil med steg4.:cry:
Senast redigerad av 2 Martin, redigerad totalt 0 gång.
Martin skrev:Har du råd med ett steg 4?

Edit: Kopplingen lever på gränsen med steg4. Märker att min börjar ge upp nu efter ca 400mil med steg4.:cry:
hehe hade då tänkt mej bara snika lite då de e bruksbilen. men vill ha lite mer fart på orginaltraktorn så man törs köra om alla gamlingar å husvagnar

Skrev du dom också? https://instrument[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]