Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pson99
Hej!

Har införskaffat mig två innerskärmar till min S40 2.0 -97 som jag tänkte sätta i de bakre hjulhusena, dessa finns på vissa Fas 1-bilar, typ årsmodell -99/00 och är väl standard på alla Fas-2.

Känns som de skyddar skärmkanten och den lilla tröskeln närmast däcket väldigt effektivt mot stensprut och förhoppningsvis slipper man då ägna varje sommar åt att laga rosten där nere. Har man tur kanske ljudnivån framförallt vid vått väglag sjunker en aning.

Någon som monterat dessa innan? Jag fick förutom skärmarna med fyra bultar och sedan fyra vita plastbitar som bultarna sedan ska skruvas igenom. Tydligen ska bultarna vara självgängande i den plasten. Baktill använder man samma skruvar som den lilla plastläppen i kofångaren sitter fäst i. Skärmen ersätter den lilla plastläppen och går hela varvet runt.

På vissa Fas-1 finns det förborrade hål i skärmkanterna för skärmbreddare m.m. men min -97:a saknar dessa och jag skulle därför gärna vilja veta om någon har koll på vilken diameter dessa hål har så jag kan använda mig av rätt borr! :D

Tack på förhand!

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]