Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har sökt lite men inte hittat en lösning, plastskruvarna är söndervittrade och bilen skall snart besiktigas, läste på ett engelskspråkigt forum om en som dragit en skruv genom lyckthuset så att den skruven "justerar" "armaturen" skulle ne sådannn lösning funka? det är enkel belysningen på

har inte öppnat strålkastarn, skulle Bilsbesiktningen godkänna en alternativlösning så länge det går att justera och de står rätt?

eftersom det här är ett vanligt fel på dessa skruvar måste det ju finnas BILLIGA enkla lösningar?
Volvo har nya skruvar men som jag förstår det kostar de ca 200:- x 4 = 800 plus att för att byta så måste man i värsta fall demonetera hela fronten, känns amöbajobbigt om det finns någon enklare BILLIGARE lösning så skulle jag hellre ta den
Nej då, vad du behöver är ett "servicekit" med skruvarna och tätningslisterna (du får de på "köpet). Jag köpte mina på Volvo, förvisso till ett par klarglaslyktor. Jag betalade 120:- för varje strålkastare eller något i den stilen. Borde vara i samma prisklass till H4-optiken.

Du behöver med största sannolikhet inte demontera fronten, se bara till att lossa alla skruvarna och sedan tar du tag i fronten på lämpligt ställe där du får bra grepp och "drar" den utåt samtidigt som du lirkar ut strålkastarna. Lite pilligt är det, men det går.
holger1 skrev:Hur gick det med detta ärende. Har samma problem V40 (2.0T 98) båda skruvarna är paj och verkstan säger att det är nya lyktor+ arbete som gäller för att få det bra, vill inte lägga dem pengarna på en äldre bil...
Oftas går själva pingongen av och inte drevet- i mitt fall va det så !
Jag lossa hela srålkastaren (se ovan tråd)Och limma ihop med 2-komponentslim sen gick det
skruva med insex fattningen för att justera!
/benka1

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]