Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lelle
Hej, nu börjas det :lol:

Hittade en röd liten knapp vid facket under ratten, nån som har en aning om vad den kan va bra för?

Avgassysytemet låter lite som en rallybil, o nej det är inget hål i det, men däremot ser det ut att vara ett hemma byggt slutrör på bakre ljuddämparen. Kan detta orsaka ljudet?

För övrigt går bilen kanon, än så länge(peppar peppar) :D

Lelle
av mattiasg
"facket under ratten?" den enda röda "knapp" som jag sett där är ganska stor och till för att öppna huven ;)

På höga varv låter en v40 2.0 från 98 mer som en katt som man håller på att strypa än en rallybil, men det kanske mär subjektivt:)
av Lelle
mattiasg skrev:"facket under ratten?" den enda röda "knapp" som jag sett där är ganska stor och till för att öppna
:lol: nää den vet ja vad de e, men den här knappen sitter i facket, snyggt monterad, misstänker att den kanske har med larm att göra???

Katt o katt, låter mer som en gammal saab 99, rally.

Lelle
av Lelle
Vete f-n om jag törs trycka på knappen...

Tja, orginal? ser inte uta att vara orginal direkt...'

Lelle
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo men komigen nu. Tryck på knappen! :wink:
Eller är du rädd att man har monterat en katapultstol? :lol:

Skämt å sido. Annars är ju det enda alternativet att skruva bort panelen och se om det finns några sladdar att följa.
av Lelle
Okej okej, jag ska testa imorgon... kan även ta o fota så får ni se... Jag tror inte den e till för extraljus, för den sitter illa o dold till...

Mvh: Lelle

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]