Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av biggi_bigan
Tja!

Nu börjar jag verkligen tappa tålamodet med min bil :evil:

Misstänker att jag har problem med min tomgångsregulator, för när jag startar bilen så emellanåt stiger tomgången till runt 2000-2400 rpm och det är i alla fall långt ifrån normalt hehe! Sen när man är ute o kör så kommer det o går mellan varven man måste frikoppla?

Sen har jag även en annan grej som kan vara lite mysko som ingen hittils har lyckats svara på! När jag är ute o kör så ska man ibland accelera o då hackar tändningen till mer och mer blir med tiden märker jag och samt att ibland när du står vid ett stopp och sen ska iväg så ger du gas men det händer ta mig fan inget sen kommer den igång hackar lite o kör normalt igen :shock: Och oftast är det när man laddat bilen riktigt hårt!

Kanske även ska tillägga att jag kör med Scandinavian Car Tuning´s steg 3 på bilen så jag har runt 225 hk.

Väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med förslag! Har redan bytat LMM så den är det inte och samt rengjort den, bytat till BSR´s optiflow men inget hjälper. Samt nya stift!

Hade bilen inne på verkstad igår och dom kolla den med diagnostiken men visar absolut inget, dom misstänker att den inte visar något tack vare trimningen och det är andra verkstaden som säger så! Själv tror jag att det är tändningen som felar men har väll även förstått att det kan vara något med bränslespridarna eller dylikt!

MVH Johan
av Gandalfi
Skulle dyka på tändmodulen och kolla den, låter mest troligt att den är på upphällningen.

För litiumbatterier gäller Arrhenius ek[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]