Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Omöjligt att svara på. Vissa klarar precis av att byta däck själv och andra kan renovera motorn själv.
Kollade i Haynes och där är nivån 3 av 5.
av mattiasg
ska byta fram på min. kollade priser...
380 kr på mekonomen
169 kr på biltema.

vad är felet med biltemas stabilisatorstag? Är priset parvis på mekonomen?
skumt...
Användarvisningsbild
av Fisch
Kan garantera dig att det är precis samma skit överallt. Spelar ingen roll om du köper "orginal" hos volvohandlaren eller om du köper "pirat" någon annanstans. Priset sätts efter utbud och efterfrågan. Biltema = hög efterfrågan och många kunder dagligen. Mekonomen = sisådär efterfrågan och måttligt med kunder. Biltema har ett oerhört mycket större sortiment och fler än en nisch. Mekonomen har en nisch och ett mycket mer begränsat sortiment i helhet. ICA Maxi är billigare än lokala mataffären på hörnet, fast de säljer precis samma varor. Hur kan det möjligen komma sig? Jo, utbud och efterfrågan!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det finns många och långa diskussioner om Biltemas reservdelar här på forumet.
Testa sök på Biltema så ska du se att du hittar en del om du är intresserad.
Personligen är jag inne på samma linje som Fisch. Jag hade alltså köpt Biltemas.
av mattiasg
jo jag är väl medveten om dessa oändliga diskussioner. I många fall är jag dock benägen att säga "you get what you pay for" - men använder devisen med förnuft. Jag köper biltemas stag :)
av absolutjoxs
JAg bytte gnällstagen fram på min v40.. tog ett par timmar men med haynesboken så fixa jag det..

Qi laddning är dumheter och bara en gimmick e[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]